Saturday 4 May 2024

Pelukkan Daku Dengan KerahmatanMu Yaa Rabb..

 Bismillahhirrahmanirrohim...

Assalamualaikum,

Ya Rabb...Peliharalah hambamu ini terus.   Kuatkan daku menjalani hidup ini.  Aku akan terus redho dan redho .  Janganlah aku tergoda dengan kekayaan dan kehidupan mewah di luar sana .  Kau jadikanlah aku Noraini dulu yang tersurat sebagai anak mak yang mengikat guruku di kaki meja sekolah bila aku meninggalkan Profession in.  Ulitkan aku dengan kesederhanaan hidup ini.  Kau kuatkan daku.  Kau ingatkan ku selalu...Hidup bukan untuk selamanya.  Aku akan pergi jua...Entah bila Engkau akan menjemputku.  Kau kosongkan aku dengan ingatan2 negatif...Perbanyakkan amalku..Permudahkan urusan sedekahku selagi hidup.  Kau sihatkan badanku,pendengaranku dan penglihatanku Ya Rabb...Bimbinglah aku Ya Raabb..Istiqamahkanlah daku dlm beribadah kepadaMu.  Makbulkanlah doaku. Kau kumpulkan aku dengan orang2 yang menyangiku, sahaja..Aamiin...Ya Rabb.  Kau sembuhkan luka2ku didalam hidup ini.  Kuatkan daku Ya Rabb...Kau basahkan mulutku dgn Astagfar kepadaMu.  Aamiin... Aamiin Ya Rabb...Aku Yakin aku kuat Ya Rabb dan telah ku serahkan kepadaMu urusan diriku ini sepenuhnya Yaa Rabb. Kau makbulkanlah doaku ini Yaa Rabb Tercapaikanlah cita2ku Ya Rabb,...Kau matikan daku dengan Husnulqhatimah Jangan Kau kembalikan aku dalam keadaan  terlalu tua(nyanyuk dan menyusahkan) Lindungilah aku daripada ujian pesona dunia dan fitnah dan Lindungikan lah aku daripada azab kubur.  ..Aamiin... Hasbunallah hiwa nik mal wakil, wala haulawa khu wataillh billah.  Aamiin Ya Rabb.

No comments:

Post a Comment