Sunday 23 June 2024

Dah lah...Jemu dah....



Dah lah ..Jemu dah...TAPI AKU SUKA DENGAR ORANG NYANYI...MASA KECIK AKU KUAT NYANYI...HAHAHA...sampailah aku jadi guru pita suara aku rosak sebab menjerit kawal murid 42 orang dalam satu bilik darjah...Adoi kenangan sungguh...Masa tu aku cantik sangat tengah lawa aku dah berpisah adoi...Janda muda.  Asyik lari ja dari orang.  Bila nampak samaada kereta my ex atau adik dia cepat2 aku bawa anakku pulang.  Dlm crowd yg ramai2 tu...mataku cekap ja tengok...Lalu ikut jalan belakang sapa pon tak boleh jumpa aku.  Sampai2 ja kat rumah ...anak ku bukak mulut  "  Mak lari dari sapa? "  MaasyaaAllah anakku yang kecik geremit tu pon perasan aku lari...Aku cakap tak lah, tak ada apa2. 

Hihi kelakar...

Tak terlari sebenarnya ..satu hari tu...

Pergi pasar nak beli barang dapor..Sapa nak beli kalau sendiri tak pergi pasar.  Dalam berhati2 pon daku terserempak juga dengan adik Ex H ku...Maasyaalah tak pa. Dia datang ke rumah.  Masa tu daku dah lama berpisah dengan abg dia.  Daku kenal dia masa melawat dia, masa dia belajar di UITM Pahang. Kami berkelah di pantai  haritu .  Abg dia bawa durian.  Dapat lah kenal dan sembang2 sikit.  Masa daku berpisah dengan abg dia, dia masih belajar di London...Dah dekat nak balik. MaasyaaAllah dia  pi rumah aku alasan nak jumpa anak saudara ok.. Daku layan macam biasa. 

Dalam pada sembang2 tu dia minta nak mengambil tempat abangnya. MaasyaaAllah ...Daku cepat2 tepis dengan baik permintaan dia. Masuk akal kah..? "Boleh kah nak masuk balik dalam keluarga yang sama, sekali lagi ?"   MaasyaaAllah tu sebab daku  gemar bersembunyi setelah berpisah.  Daku macam sakit jiwa dulu tu. Tak suka bertemu orang ramai... Klinik kerajaan daku tak pergi langsung. Jika anakku  sakit mesti ke Klinik Swasta.  Dr. Wong dan Dr. Eh! Eh.!..aku lupa nama doktor tu...Laaa..Tak terpikir aku boleh lupa.  Banyaknya jasa mereka berdua pada ku dan anakku.

OOOO...Baru ku ingat...Dr.O.K.Ong...Yes recall daku berjaya...hihi...Kelakar.  Dr O.K Ong dah tahu...setiap daku balik ke Lenggong dalam cuti hari Raya atau cuti2 perayaan mesti daku ke Kliniknya.  Sakit.  Daku mesti mengah.  Menurut Doktor suhu di Lenggong sejuk membuatkan banyak orang mengah.  

Daku rasa betul juga tapi doktor lain kata sebab waktu pagi ...pollen daripada pokok2 di tepi gunung... Hmm  rasanya ada betul jugak kata2 tu.

Ha ha ha ...Tiba2 rasa nak menulis.  Lama dah daku gian nak menulis. Aku senyum ni....hihi... 

Nanti ku sambung lagi.....2 B continued...

  

No comments:

Post a Comment