Friday 21 June 2024

Dr Asri - Kisah Hebat Umar bin Abdul Aziz (Part 2)


Insan yang bernama Umar datang dan pergi. Tapi mana hendak dicari insan persis seperti Umar bin Abdul Aziz. Hebat pemerintahannya, adil budi bicaranya, tawadhuk dirinya. Menjadi kesukaan rakyat pada masanya dulu, menjadi ketagihan sebagai contoh pemimpin pada masa kini.

Abd Malik 15 tahun...Ayah...siapa yg menjaminkan ayah sehingga waktu dzuhur?

hebatnya anaknya Abd Malik. Di cimnya kedua dahi anaknya...mentadbirlah di 2 tahun 2 bulan satuhari...
Wahai manusia tidak ada kitab selain Quran dan tidak ada Nabi selepas Muhammad...

Aku mengucapkan iucapan ini sdang aku paling berdosa...
Balik...tangan letak di pipi...menangis..Wahai isteriku aku di uji allah dgn ujian ini...Ateringat..... aku tahu mereka semua ini akan berdiri di depan
Allah... ......kerana aku tahu yg menjadi pembela mereka adalah RasulullahSAW....Umar bin Abd Aziz Menangis...













No comments:

Post a Comment