Monday 22 July 2024

mmm..Hari ni 23 hb Julai 2024...Adalah hari terakhir aku di Grik dalam catatan diaryku tahun 1981..

 


Wow...kenangan Masa Mudaku..

23hb Julai 1981 Bersamaan 21hb Ramadhan 1401 adalah hari terakhirku berada di Grik zaman silamku.  Semalam sedang daku bersiap2 untuk datang daku terjumpa "diary hijauku" masih ada tersimpan elok dalam bilikku bersama Buku Biodata Muhammad Rasullullah dan sebuah buku Yassin  daku ambil dan bawa kesini...hihi...Kenanganku kembali mengikutku ...Daku buka pagi ini...Hari ini Pada Tarikh hari tersebut...puluhan tahun dulu, daku masih muda belia, kurus cantik sangat lagi, sihat lagi  berbanding daku sekarang ...hihi...dah tua sangat, gemok dah tak cantiklagi  macam dulu dan tak sesihat dulu...hahaha...Mari kita lihat apa yang ku catatkan pada diary kenanganku ini...Sengaja daku tulis di Blog ku Diaryku kenanganku...ini..Daku Happy. (Saja Seronok Ja)

Mari ku tulis di sini, apa yang Noraini tulis puluhan tahun dulu...Semasa dia masih cantik masih lawa sekarang ianya kenangan mengusik jiwa...hihi.. Daku akan tulis sebiji apa yg ku catat dengan pena matabola puluhan tahun dulu.


23hb Julai 1981 Bersamaan 21hb Ramadhan 1401    (Hari ini dalam Sejarah hidupku)

Hari penghabisan aku di Grik.  Selamat tinggal segala kenangan.  Selamat tinggal kakak dan adik adik. Asrama , Aza , Kak Jah dan Kak Leha  Sebelum pulang ke kampong aku ke Malayan Banking Grik.  Inilah hari terakhir aku di Malayan Banking Grik.  Akhir di Pejabat RISDA.  Akhir melihat wajahmu Suria Grik.  Pertemuan pasti ada Perpisahannya  Sekarang aku dipisahkan oleh Allah.  Semoga sentiasa di dalam kerahmatanNya selalu.

Ha ha ...masa dulu..Aamiinpon  tak tulis...hihi..Eni Eni...




No comments:

Post a Comment